Podsumowanie Ogólnopolskiego Programu "Kodowanie na dywanie" - gr. 4-latków
8 Stycznia 2025Od września do stycznia w bieżącym roku szkolnym, grupa 4-latków brała udział w Ogólnopolskim Programie „Kodowanie na dywanie”. Głównym celem programu było: świadome, merytoryczne, i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania do zajęć dydaktycznych oraz nauka poprzez zabawę i doświadczenie. Podczas zajęć w ramach programu dzieci miały możliwość pracować na pomocach dydaktycznych wykorzystywanych do kodowania bez użycia komputera. Były to kolorowe kubeczki, maty do kodowania, klocki konstrukcyjne, kolorowe krążki, matematyczne guziki oraz inne pomoce. W trakcie zabaw dzieci nabyły umiejętność odczytywania kodu, tworzyły własny kod, układania najkrótszej/najdłuższej drogi do osiągnięcia danego celu, dokładały symetryczną część podanego wzoru czyli tworzyły lustrzane odbicie, tworzyły drogę wykorzystując symbole graficzne. Przedszkolaki poznały również robota Myszkę, którą programowały wg kodu by np. doszła do wyznaczonego celu na macie. Realizacja zadań stawianych w programie, zachęciła dzieci do logicznego myślenia, porównywania oraz eksperymentowania. Kodowanie na dywanie dało dzieciom możliwość odkrywania nowych rozwiązań, uczyło zadaniowego podejścia do problemu, planowania wszelkich działań oraz zachęcało do współpracy. Podsumowując, warto uczyć dzieci kodowania i programowania gdyż czują się one „sprawcami” - ułożyłam/em program/kod i to działa. Takie podejście sprawia, że dziecko nabiera wiary w siebie i w swoje możliwości.
Zapraszamy do galerii.