Deklaracja dostępności
Przedszkole Publicznenr 4 im. Słonecznego uśmiechu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.pp4.czeladz.pl
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- dokumentów tekstowych i tekstowo-graficznych, dokumentów utworzonych w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowanych przed dniem 23 września 2018 r., chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego;
- treści prezentowanych w intranecie lub ekstranecie, opublikowanych przed dniem 23 września 2019 r. i niepoddawanych od tego czasu przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji;
- multimediów opublikowanych przed dniem 23 września 2020 r.;
- treści niewykorzystywanych do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualnianych lub niepoddawanych po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.
Elementy niedostępne to m.in.
- wybrane pliki do pobrania na stronie nie są dostępne cyfrowo,
Rozpoczęliśmy szereg działań wraz z cyklem szkoleń, który pozwoli na pełne uzyskanie dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Agencja Interaktywna IntraCOM.pl S.C.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:
- Przejdź do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0)
- Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
- Przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
- Uruchomienie panelu WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
- Przejdź do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Iwona Cygnarowska, adres e-mail:
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 265 26 41. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Przedszkole Publiczne nr 4 im. "Słonecznego Uśmiechu", ul.Miasta Auby 14, 41-250 Czeladź
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Brak swobodnego dostępu do budynku dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Brak dostępności. Nie posiadamy wind osobowych i łazienki dostosowanej do osób niepełnosprawnych.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Brak pochylni i platform przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Brak jest urządzeń dla osób niedosłyszących.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Przedszkole nie posiada własnego parkingu. Możliwość korzystania z miejskich miejsc parkingowych znajdujących się bezpośrednio przy ul. Miasta Auby i Tuwima, graniczących z ogrodzeniem placówki
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do placówki mają prawo wstępu osoby z psem asystującym
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu i online. Jedynie jest możliwość, że osoby posiadające trudności w komunikowaniu się po wcześniejszym kontakcie z przedszkolem, mogą mieć zapewniony kontakt z tłumaczem języka migowego z Urzędu Miasta Czeladź. W tym celu osoba powinna zgłosić chęć skorzystania z usług tłumacza języka migowego ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 5 dni roboczych przed wizytą w przedszkolu.
Zgłoszenia należy dokonać poprzez wysłanie:
- wiadomości e-mail na adres:
- listu przesłanego drogą pocztową
- korzystając z pomocy osoby trzeciej, dzwoniąc pod numer 32 265 26 41